Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu încalcă în mod Constituția Republicii Moldova desemnând-o repetat în calitate de premier pe Natalia Gavriliță. Curtea Constituțională printr-o decizie mai veche obligă președintele statului moldovean să desemneze persoana propusă de coaliția majoritară pentru formarea Cabinetului de Miniștri. În acest moment Curtea Constituțională ar trebui să se autosesizeze. Ignorarea în mod conștient a voinței unei majorități parlamentare reprezintă un afront adus deputaților moldoveni și acutizarea crizei politice. În același timp judecătorii constituționali pot face trimitere la Articolul 89 din Constituția Republicii Moldova care explică modalitatea de sancționare a președintelui. (Probabil, înalții judecători așa vor proceda).
Suspendarea din funcție este prevăzută în legea supremă a statului moldovean și este clară. Articolul 89
(1) În cazul săvîrşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele Republicii Moldova poate fi suspendat din funcție de Parlament, cu votul a două treimi din deputaţi.
(2) Propunerea de suspendare din funcție poate fi iniţiată de cel puţin o treime din deputaţi şi se aduce, neîntîrziat, la cunoştinţa Preşedintelui Republicii Moldova. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
(3) Dacă propunerea de suspendare din funcție este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Președintelui. Din punctul meu de vedere pot afirma că Maia Sandu antagonizează cu bună știință instituția parlamentară și că războiul dintre Parlament și Președinție a început.