• ro
site logo
  • Geopolitică
  • Politică
  • Economie
  • Social
  • Justiție
  • Bloguri
  • Internațional
13 septembrie 2018 În Bloguri, Important

Confuzii cu privire la parcările ilegale pe trotuare

opinie2

https://fotospectru.wordpress.com

Am  întreținut  un interviu cu șefii  Inspectoratului de patrulare  între care ei au afirmat că parcările pe trotuare au fost numite  acum  de lucrătorii de la primărie    parcări publice?.   Conform  Legii cu privire la proprietate  există 3 tipuri de proprietate:  privată,  colectivă,  de stat.   

Din Proprietatea privată   fac parte bunurile, … care aparţin cetăţeanului, ca persoană fizică, cu drept de posesie, folosinţă şi administrare.  …  Proprietatea colectivă   este formată din   bunuri comune  care aparțin unui grup de persoane fizice sau juridice reunite în asociații,  cooperative, societăți pe acțiuni,  etc…   Proprietatea de stat   este formată din  bunuri publice  care aparțin tuturor     cetățenilor statului.   Statul  este  cel mai mare subiect de proprietate,  cea mai mare persoană juridică   formată din toți cetățenii statului,  în posesia și folosința  colectivă a carora   sînt  toate  bunurile publice,  inclusiv trotuarele.  Din domeniul public al statului … fac parte …. bunurile care, prin natura lor, sînt de uz sau de interes public…  Deosebirea  între domeniul public și  colectiv sau privat constă în faptul că bunurile  domeniul public sînt  în folosința  tuturor   cetățenilor statului,    bunurile domeniului colectiv   sînt în folosința  persoanelor care fac parte din această colectivitate,  iar bunurile private  aparțin proprietarilor acestor bunuri.   Să luăm, spre exemplu,    transportul privat și transportul  public. Transportul privat este în folosința proprietarului  acestuia.  Transportul  public este în folosința  tuturor  cetățenilor  statului,  inclusiv al celor care au transport privat.     În caz dacă  automobilul  inspectorului de patrulare,  spre exemplu,   este defectat,  el poate folosi  transportul public pentru a ajunge la destinație.  Dar viceversa nu este posibil.   Un cetățean care nu are automobil nu poate utiliza  automobilele  private  care  se află  în parcările stradale  supranumite publice   pentru a ajunge la  destinație.   Prin urmare,  parcările  trotuarale  NU SÎNT PUBLICE. 

De  presupus,   proprietarii acestor automobile nici nu și-ar dori  ca aceste parcări să fie  publice,  adică în folosința  tuturor  cetățenilor.   Conform art.11,  Persoanele fizice poartă răspundere pentru … bunurile care le aparţin cu drept de proprietate.   Prin urmare,  proprietarii  auto sînt responsabili pentru automobilele  achiziționate.   Pentru cei  care nu   dețin în posesie   automobile,  o  călătorie cu taxiul  ar constitui  un echivalent  cu  călătoriile  pe care le fac zilnic  proprietarii de automobile.   Dar    prețul  pentru o călătorie cu taxi  a crescut  exagerat  din cauza  taxelor.  O calatorie care  costă  2.,30 lei pe 1 km,  și  230 lei pe 100 km cu adăugarea  taxelor  costă   8.,8 lei -1 km  iar pentru 100 km – 880 lei.   Nici un proprietar  auto nu plătește  8,8  lei pe km  pentru utilizarea  propriului automobil.     Un litru  de petrol  costă  16- 18  lei.   Un automobil  consumă  1-2 litri  pe 100 km.  Prin urmare,  un automobilist  privat  plătește   în  jur de  20 -30 lei  pe 100  km,  în timp ce  un simplu călător    plătește pentru  100  km  880  lei,  cu   858   lei mai mult  decît  un șofer privat.    Este o discriminare   vădită,   un jaf.   Evident că puțini călători își pot permite  călătoria cu  automobilul (taxi) – este un lux.   Important este  ca rețeaua de transport public să fie   la fel de comodă  si rapidă  ca și  cea  a  transportului  privat.    Acesta   s- ar fi cuvenit să fie obiectivul principal al  Direcției de  transport  public si căi de comunicare a primăriei.  Este necesar  oreformă a  rețelei de transport   public.  Actualmente  transportul public circulă doar pe 25-30% de străzi.   În restul străzilor  circulă doar transport  privat.   Este necesar să fie create mult mai multe rute   – care să cuprindă toate străzile,   toate sectoarele  și de unde să  se poată  ajunge în toate  localurile   orașului.

Spre exemplu, eu locuesc la  Botanica de jos,  de unde nu există transport  direct  pînă la  Șhoping Moldova,   și  nici  pînă la străzile  București și Kogălniceanu.   S-ar fi cuvenit să fie create  rute noi si să fie restabilite cele vechi cum ar fi    vechea rută  102,  160, 188, 104.  Să  fie restabilită circulația transportului  public  pe strada Kogălniceanu.   Deci,   o rețea amplă de  rute  este  foarte importantă.   Apoi, este important   să fie mult mai  multe  vehicole,  atît de multe  autovehicole ca   toți călătorii să  fie  așezați  în transport,  să   fie  interzis   statul în picioare, iar  unitățile de transport să vină atît de des,  de cît este nevoie,  chiar  și la o distanță de o minută.    Este necesar  și  serviciul clienți,  numere de  telefon  la care călătorii să se informeze cu privire  la  ora rutelor.  Este necesară  circulția  transportului  public  pînă la miezul nopții și de asemenea,  și cîteva  rute –  pe timpul  întregii  nopți.

Articolul precedentDe la aprilie 2009 până la aprilie 2019
Articolul următorCe se ascunde în spatele deciziei PD de a deveni un partid pro-Moldova 

Postari relevante:

  • mandate de deputat
    Curtea Constituțională a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare și a validat mandatele deputaților aleși
  • IMG_9227
    Cristina Gherasimov, în discuții cu oficiali europeni despre prioritățile Republicii Moldova în viitor

Caută

CATEGORII

  • Actual (4.444)
  • Bloguri (316)
  • Breaking (1.321)
  • Economie (407)
  • Geopolitică (339)
  • Important (6.147)
  • Internațional (147)
  • Justiție (138)
  • Politică (2.985)
  • Social (568)
  • Uncategorized @ro (10)

Articole recente

  • Curtea Constituțională a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare și a validat mandatele deputaților aleși 16 octombrie 2025
  • Cristina Gherasimov, în discuții cu oficiali europeni despre prioritățile Republicii Moldova în viitor 16 octombrie 2025
  • Cazul Partidului Republican „Inima Moldovei”, în atenția Ambasadei SUA. Irina Vlah: Ne aflăm într-o situație fără precedent 16 octombrie 2025
  • Opinie: Graba cu care președintele PAS a anunțat numele candidatului la șefia Guvernului e una care pune presiune pe doamna Sandu 16 octombrie 2025
  • Anca Dragu, în discuții cu directorul Departamentului European al FMI 16 octombrie 2025

Despre proiect

www.coment.md este un proiect nou pe piața media din Republica Moldova, care și-a propus să adune opiniile și comentariile analiștilor, jurnaliștilor și bloggerilor, la un loc și, de asemenea, să publice, constant, propriile analize în privința subiectelor de actualitate.

Ultimele articole

  • Curtea Constituțională a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare și a validat mandatele deputaților aleși 16 octombrie 2025
  • Cristina Gherasimov, în discuții cu oficiali europeni despre prioritățile Republicii Moldova în viitor 16 octombrie 2025
  • Cazul Partidului Republican „Inima Moldovei”, în atenția Ambasadei SUA. Irina Vlah: Ne aflăm într-o situație fără precedent 16 octombrie 2025

Arhiva

  • 2025 (3052)
    • octombrie (180)
    • septembrie (531)
    • august (456)
    • iulie (401)
    • iunie (359)
    • mai (330)
    • aprilie (244)
    • martie (188)
    • februarie (178)
    • ianuarie (185)
  • 2024 (1147)
    • decembrie (216)
    • noiembrie (149)
    • octombrie (90)
    • septembrie (105)
    • august (62)
    • iulie (82)
    • iunie (84)
    • mai (92)
    • aprilie (102)
    • martie (95)
    • februarie (43)
    • ianuarie (27)
  • 2023 (353)
    • decembrie (27)
    • noiembrie (42)
    • octombrie (74)
    • septembrie (49)
    • august (44)
    • iulie (23)
    • iunie (8)
    • mai (10)
    • aprilie (21)
    • martie (24)
    • februarie (15)
    • ianuarie (16)
  • 2022 (251)
    • decembrie (26)
    • noiembrie (31)
    • octombrie (12)
    • septembrie (18)
    • august (19)
    • iulie (22)
    • iunie (19)
    • mai (29)
    • aprilie (27)
    • martie (16)
    • februarie (17)
    • ianuarie (15)
  • 2021 (407)
    • decembrie (15)
    • noiembrie (37)
    • octombrie (26)
    • septembrie (25)
    • august (29)
    • iulie (47)
    • iunie (51)
    • mai (40)
    • aprilie (34)
    • martie (31)
    • februarie (42)
    • ianuarie (30)
  • 2020 (282)
    • decembrie (15)
    • noiembrie (25)
    • octombrie (27)
    • septembrie (19)
    • august (22)
    • iulie (23)
    • iunie (25)
    • mai (26)
    • aprilie (25)
    • martie (31)
    • februarie (21)
    • ianuarie (23)
  • 2019 (479)
    • decembrie (25)
    • noiembrie (57)
    • octombrie (30)
    • septembrie (42)
    • august (30)
    • iulie (43)
    • iunie (46)
    • mai (44)
    • aprilie (55)
    • martie (39)
    • februarie (30)
    • ianuarie (38)
  • 2018 (245)
    • decembrie (39)
    • noiembrie (42)
    • octombrie (47)
    • septembrie (43)
    • august (39)
    • iulie (30)
    • iunie (3)
    • mai (1)
    • aprilie (1)

Facebook

Coment.md
Coment.md © Copyright 2018 | Toate Drepturile Rezervate