Ministerul Finanțelor a desfășurat, în perioada 2–3 decembrie 2025, un atelier de lucru dedicat prevenirii, managementului și raportării iregularităților în sectorul public. Activitatea a fost organizată în parteneriat cu experții Academiei Naționale în Economie și Finanțe (National Academy for Finance and Economics – NAFE) din Regatul Țărilor de Jos, în contextul Memorandului bilateral de cooperare dintre ministerele de finanțe ale celor două state.
Programul a reunit 25 autorități publice centrale, oferind un cadru de lucru comun pentru armonizarea practicilor naționale cu standardele și bunele practice internaționale de management financiar și control, în conformitate cu cerințele Capitoului 32 – Control financiar, din procesul de aliniere la acquis-ul comunitar.
„Ne bucurăm că reprezentanții tuturor entităților publice au participat la acest atelier. Instruirea a fost o oportunitate valoroasă de a împărtăși bune practici și de a consolida cunoștințele privind prevenirea și gestionarea iregularităților, contribuind la creșterea eficienței și transparenței în toate instituțiile publice”, a menționat Babuci Petru, șef adjunct Direcția politici în domeniul controlului financiar public intern, Ministerul Finanțelor.
Pe durata celor două zile, participanții au analizat cadrul de management financiar și control din Țările de Jos, modelul COSO aplicat în gestionarea iregularităților, recomandările programului SIGMA și exemple practice privind modul de abordare a iregularităților la nivelul instituțiilor publice olandeze, pe exemplul domeniului agriculturii.
Sesiunile interactive au permis schimb de experiență, clarificări tehnice și consolidarea capacităților profesionale ale reprezentanților subdiviziunilor economico-financiare din autoritățile publice centrale.
La finalul atelierului, participanții au primit diplome, în semn de recunoaștere a angajamentului lor pentru dezvoltarea unui sistem public mai integru, mai transparent și mai eficient.
ro